سوله دست دوم

 

ساخت سوله در قم

 

 

ساخت سوله در قم

تعریف سوله ی دست دوم:یکی از انواع سوله های کار کرده در بازار می باشد .معمولا سوله ای که قبلا استفاده شده را رنگ آمیزی و باز سازی مجدد می کنند و در اختیار خرید قرار می دهند.

 

آشنایی با سوله دست دوم:

اگر شما بخواهید سوله ی نو خریداری کنید،با مراجعه به شرکت های تولید سوله و ارجاع کارشناس به محل احداث،با در نظر گرفتن نوع کاربری ،خواسته ی شما و ابعاد زمین ،سوله ی مورد نظر طبق استاندارد های لازم و ضمانت 20سال ایستایی ،سوله نو ساخته خواهد شد.

اما زمانی که اقدام به خرید سوله ی دست دوم می کنید باید این را در نظر بگیرید که سوله ساخته شده دیگر ضمانت خرید ندارد و سوله ی دست دوم طبق نوع کاربری ،درخواست مورد نظر ساخته نشده است.

 

انواع سوله دست دوم:

  1. سوله های دست دوم استاندارد: سوله هایی که در هنگام تخریب سالم و به صورت کاملا استاندارد از هم جدا می شوند.
  2. سوله های دست دوم غیر استاندارد:سوله هایی که حالت غیر استاندارد دارند این نوع سوله ها آسیب های احتمالی زیادی به کار فرما وارد می کنند.

 

نکات مهم در خرید سوله دست دوم:

یکی از نکات مهم در خرید سوله دست دوم ،تخلف زیاد به خاطر سود زیاد و استفاده از مواد با کیفیت کم در سوله دست دوم است،که به راحتی نیز بفروش می رسد.شاید قیمت سوله دست دوم از سوله ی نو کمتر به نظر برسد اما هزینه های جانبی مانند جرثقیل ،پیچ و تعویض برخی قطعات  و هزینه ی نصب مجدد که باید برای این نوع سوله درنظر گرفت ممکن است از سوله ی نو نیز گرانتر تمام شود.

 

نکات مهم دیگر در خرید سوله دست دوم:

  1. در هنگام خرید به سال ساخت سوله توجه شود.
  2. برسی  زاویه های برش سوله 
  3. برسی فرم ساخت سوله 
  4. کیفیت مواد استفاده شده در ساخت سوله و تایید کارشناس مربوطه .
  5. برسی ابعاد و دهانه سوله ،طول و شیب سوله با توجه به نیاز کاربری.
  6. برسی میزان بارش باران و برف ،سرعت باد و زلزله خیز بودن محل اجرای سوله.
  7. سلامت و کیفیت آهن آلات سوله از لحاظ زنگ زدگی.
  8. خرید سازه بر اساس وزن باشد نه مساحت.

 

انواع سوله های دست دوم:

سوله تکی

سوله زوجی

سوله دارای جرثقیل سقفی

سوله دارای طبقات

سوله زوجی با چند ستون مختلف

 

 

مزایا و معایب سوله های دست دوم در کارگاه سوله سازی در قم:

مزایا ساخت سوله در قم:

  1. تحویل سریع:(سوله های دست دوم سریعتر از سوله های نو نصب و راه اندازی می شود،به این دلیل که سوله ی دست دوم از قبل مونتاژ و آزمایش شده است و نیازی به نصب و راه اندازی پیچیده ندارد.)
  2. مشاهده سازه قبل از خرید
  3. قابلیت جابه جایی و حمل و نقل آسان

 

 

معایب سوله ی دست دوم:

  • سوله های دست دوم هیچ گونه ضمانت نامه ندارند
  • سوله های دست دوم معمولا بهداشتی نیستند و نمی توان از آنها برای  مصارف و محل های نگهداری مواد غذایی و یا دارویی استفاده کرد.
  • سوله های دست دوم از استحکام پایینی برخوردارند و در برابر زلزله و سیل مقاومت کمی دارند.
  • سوله های دست دوم می توانند دچار آسیب زیادی شوند و باعث کاهش راندمان سوله و در نهایت صرف هزینه های زیاد شوند.(این هزینه ها شامل هزینه  تعمیرات می باشند)

 

تفاوت های سوله نو و دست دوم:

  1. سوله ی نو دارای دفترچه محاسباتی واقعی می باشد متناسب با نوع کاربری و شرایط اقلیمی ساخته می شود و البته در سوله های دست دوم هم باید دفترچه محاسبات درخواست شود.
  2. متراژ سوله های نو مطابق نظر مشتری و اندازه ی زمین محاسبه و ساخته می شود ولی در سوله های دست دوم این مورد امکان پذیر نیست
  3. در سوله دست دوم تخلف زیاد صورت میگیرد به دلیل سود زیاد و استفاده از مواد با کیفیت کم.

 

توضیح مختصر:

سوله ی دست دومی که خریداری می شود در درجه ی اول باید دفترچه محاسبات داشته باشد ولی این مورد کافی نیست چون دفترچه را میتوان باداده های غلط عرضه کرد،پس بنابر این دفترچه ی محاسبات را از فروشنده دریافت کنید و به سازمان نظام مهندسی ببرید تا برسی و تایید کنند،تا از استقامت سوله اطمینان حاصل فرمایید.

 

سازه هایی را خریداری کنید که نصب هستند زیرا سازه های د مونتاژ باهم جفت نیستند و ابعاد متفاوتی دارند و حتی جای پیچ و مهره ی آنها باهم مطابق نیستند.

نکته مهم(فراموش نکنید که در زمان قرار داد سوله دست دوم باید از فروشنده ضمانت اجرایی بگیرید تا شمارا دور نزنند و اگر مشکلی در نصب یا سازه آن بود بتوانید مبلغ پرداختی خود را باز پس بگیرید.)

 

مشخص است که سوله های دست دوم بعد از گذشت زمان رنگ آنها بسیار افت می کند و فروشنده آنهارا دوباره رنگ می کند،شما باید قبل از رنگ کردن سوله آن را ببینید و از سلامت آهن آلات آن مطلع شوید،ممکن است سوله دارای وصله هایی از فولاد باشد که شما متوجه آن نشوید.

 

معمولا سوله هایی که در قدیم ساخته شده اند به دلیل قیمت پایین ورق، حساسیت زیاد بر روی سبک سازی آنها نبوده،به همین دلیل وزن این نوع سوله ها به نسبت سوله های جدید مشابه بالاتر بوده و ممکن است هزینه ی پرداخت این سوله ها بالاتر از سوله های نو باشد.

 

ساخت سوله در هر شهر متفاوت است و هر شهر استاندارد های لازم خودش را دارد،برای مثال :بار برف تهران با بار برف بندر عباس متفاوت است و سوله ای که برای بار برف تهران ساخته شده است را نمی توان در بندر عباس نصب کرد زیرا با بارش برف سنگین در آنجا،قطعا سوله ریزش می کند و ضرر و زیان های جبران ناپذیری را به بارمی آورد.

 

 

تعمیر سوله:

اگر سوله ی شما نیاز به تعمیر داشته باشد،شرکت های تعمیر سوله می توانند خدمات زیر را ارائه دهند:

  • تعمیر سقف و دیوار های سوله
  • تعمیر زمین
  • تعمیر درب و پنجره های سوله
  • تعمیر سیستم برق و سیستم تهویه سوله

هنگام انتخاب یک شرکت تعمیر،مهم است که از یک شرکت  با تجربه و معتبرکمک بگیرید،و شما باید از شرکتی کمک بگیرید که بتواند نیاز خاص شما را بر آورده کند.

 

نکته مهم:

اگر سوله ی شما به تعمیر احتیاج دارد،هرچه سریع تر تعمیر را انجام دهید به این دلیل که هرچه سوله بیشتر آسیب ببیند هزینه ی تعمیر آن بیشتر خواهد بود.

سعی کنید اگر تجربه تعمیر سوله را ندارید تعمیرات را خودتان انجام ندهید.

 

 

تعیین قیمت سوله دست دوم:

اولین مورد مهمی که قیمت سوله را تعیین می کند،عمر سوله می باشد.سوله هایی که عمر پایین تری دارند و در آنها زنگ زدگی و یا خرابی دیده نمی شود،ارزش خرید بالایی دارند زیرا می توانند برای سال ها بدون مشکل و تحمیل هزینه ی تعمیر از آنها ها استفاده کرد(در نظر گرفتن پوسیدگی قطعات میتواند روی قیمت سوله تاثیر بگذارد)

 

 

نکته بسیار مهم:در بیشتر مواقع سوله ای که به عنوان سوله ی دست دوم معرفی شده اصلا سوله ی دست دوم نیست،بلکه این سوله ها از ورق های غیر قابل استفاده ی  تانکرهای اسقاطی و لوله های گاز ساخته می شوند،عده ای با این ورق ها سوله تولید می کنند و با نام سوله دست دوم به فروش میرسانند.

 

 

شرکت آسان سوله همراه سازه مفتخر است با همکاری کادر مجرب و با استفاده از تجهیزات به روز خود در کنار گروه تحقیق،آماده ارائه خدمات در زمینه ساخت و نصب انواع سازه های فلزی با بیش از 30 سال تجربه می باشد.