ساخت اسکلت فلزی پیچ و مهره ای و جوشی در قم

ساخت اسکلت فلزی در سوله سازی در قم با شرکت آسان سوله همراه سازه 

 

اسکلت فلزی پیچ و مهره ای شرکت آسان سوله همراه سازه

 

 

 اسکلت فلزی یا اسکلت فولادی یکی از روش های نسبتا جدید در ساخت و ساز می باشد که امروزه بسیار پر طرفدار شده و برای ساخت بسیاری از سازه های مرتفع و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

اسکلت فلزی سازه ای از شبکه های منظمی از ستون ها و تیر ها به صورت افقی و عمودی تشکیل شده و طبق استاندارد های مشخص در کنار یکدیگر قرار گرفته اند،و به دو روش اتصال،جوشکاری و پیچ و مهره به یکدیگر متصل شده اند.یکی از بهترین روش ها برای اجرای ساختمان اسکلت فلزی می باشد زیرا استحکام و مقاومت زیادی را ایجاد می کند در ادامه ی این مقاله شرکت آسان سوله همراه سازه درباره اسکلت فلزی ،انواع آن ،مزایا و معایب آن صحبت می کنیم.

 

اسکلت فلزی چیست؟

اسکلت فلزی سازه ای کاملا فولادی که از انواع مقاطع فولادی ساخته می شود.به اسکلت فلزی،اسکلت فولادی یا سازه ی فلزی هم می گویند.اسکلت فلزی از فولاد تیر و ستون تشکیل شده است.مقاطع فولادی به دلیل اینکه استحکام زیادی دارند،خاصیت شکل پذیری و جوش پذیری آنها مناسب است و در اجرای اسکلت فلزی مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از اسکلت فلزی در ساختمان باعث می شود که وزن سازه کم شود و در برابر هر گونه ضربه و فشار استحکام بیشتری نشان دهد.قطعات اسکلت فولادی با روش هایی مانند جوشکاری یا پیچ و مهره به یکدیگر متصل می شوند.در اسکلت فولادی تیر های فولادی بخش افقی اسکلت است که در برابر بارهایی که به محور آنها وارد می شوند مقاومت می کنند.ستون فلزی نیز بخش عمودی اسکلت است که فشار های وارده را منتقل می کند.

در اجرای اسکلت فلزی از مقاطع فولادی مثل قوطی آهن و تیر آهن و سایر پروفیل ها استفاده می کنند.

گروه فنی آسان سوله همراه سازه،سازنده و نصاب انواع اسکلت های فلزی،جوشی ،پیچ و مهره ای در منتاژ های سبک و سنگین و ساخت انواع سوله و جرثقیل سقفی و دروازه ای می باشد. 

 

اجرای استراکچر فلزی(سازه ی فولادی)در محل پروژه در سوله سازی در قم

 

ساخت پروژه های کوچک معمولا در محل پروژه انجام می شود اما پروژه های بزرگ در کارخانه ساخت اسکلت فلزی انجام می شود.

 

بیشتر بخوانید:کارگاه سوله سازی

 

انواع اسکلت ساختمان

 

امروزه سازه ها اکثرا از اسکلت های فلزی یا بتنی ساخته می شود،در حال حاضر ساخت ساختمان ها با اسکلت بتنی در ایران متداول تر می باشد و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد،اسکلت فلزی نسبت به اسکلت بتنی مقاوم تر است.اجرای اسکلت فلزی با توجه به اینکه کاملا از مقاطع فولادی استفاده می شود و قیمت آهن آلات نسبت به بتن بیشتر است،هزینه ی بیشتری دارد به همین دلیل اسکلت های بتنی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

اسکلت فلزی پیچ و مهره ای در سوله سازی در قم

 

در اسکلت فولادی پیچ مهره ای تمام ستون و تیر ها به وسیله ی پیچ و مهره به یکدیگر متصل می شوند و در نهایت اسکلت اولیه ساختمان را شکل می دهند.اسکلت فولادی پیچ و مهره ای از بهترین نوع اسکلت های فولادی می باشد.برای اجرای این نوع اسکلت،ستون ها و تیرها از قبل در کارخانه تولید و بعدا توسط ماشین های حمل به محل های ساخت و ساز فرستاده می شوند.

با اسکلت پیچ و مهره ای سرعت ساختمان سازی بسیار بیشتر از بقیه ی اسکلت های فلزی می باشد،برای این نوع اسکلت فقط نیاز است که قطعات به محل ساخت و ساز منتقل شوند و ستون ها و تیر های فولادی به وسیله ی پیچ و مهره به یکدیگر متصل شوند.

 

مزایای اسکلت فولادی پیچ و مهره ای در سوله سازی در قم

 

این سازه ی فولادی برای برج های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد،برای انجام پروژه های  بزرگ نیاز به سرعت عمل بالا و دقت بسیار زیاد می باشد،که اسکلت فولادی پیچ و مهره ای  این نیاز را برآورده می کند.این سازه برای ساختمان هایی که نقشه ی پیچیده ای دارند بیشتر استفاده می شود،زیرا در این ساختمان ها قطعات باید با دقت بالا و به اندازه برش بخورند و این امر در کارخانه میسر تر است.در اجرای سازه ی پیچ و مهره ای قطعات در کارخانه تهیه می شوند و در محل ساخت و ساز شلوغی صورت نمی گیرد.

 

نکته مهم:اگر قطعات اسکلت فلزی پیچ و مهره ای به درستی تهیه نشود،در محل اجرا و اتصال آنها با مشکل مواجه می شویم و مرجوع کردن و از نو ساختن قطعات زمان و هزینه ی زیادی را در پی خواهد داشت.

 

اسکلت فلزی جوشکاری در سوله سازی در قم

 

در اجرای اسکلت فلزی جوشکاری شده تمام فعالیت های مربوط به اجرا در محل ساخت سازه انجام می شود.تیر ها و ستون ها و قطعات در محل ساخت پروژه برش خورده و به وسیله ی جوش به یکدیگر متصل می شوند.در اجرای اسکلت با جوشکاری باید تمام جوشکاری ها توسط فرد متخصص و با تجربه انجام شود.از اسکلت فولادی جوشی برای ساختمان های کوچک با نقشه های ساده استفاده می شود.کیفیت جوش در اسکلت فلزی جوشکاری اهمیت بسیار بالایی دارد.در صورتی که جوشکاری و اتصال به خوبی  صورت نگیرد،استحکام کلی سازه مناسب نخواهد بود و خسارات زیادی را در آینده به بار خواهد آورد.

 

مزایای اسکلت فلزی در سوله سازی در قم

 

  • مقاومت بالا:مقاومت فولاد نسبت به وزن آن بسیار بیشتر از بتن می باشد.
  • کاهش حجم فنداسیون.
  • مقاومت فولاد در کشش و فشار یکسان و در برش نیز بسیار خوب است و نیرو های فشاری و کششی زیادی را تحمل می کند ولی بتن در مقاومت فشاری مناسب است اما در مقابل نیرو های کششی ضعیف عمل می کند به همین علت اگر در بین بتن از مقاطع فولادی استفاده نشود،استحکام لازم را نخواهد داشت.
  • اسکلت فلزی وزن پایین تری نسبت به اسکلت بتنی دارد.
  • اسکلت فلزی نسبت به اسکلت بتنی فضای کمتری را اشغال می کند.
  • سرعت اجرای پروژه ی اسکلت فلزی بیشتر است.
  • اسکلت فلزی به دلیل پایداری و نیاز به نگهداری کمتر،عمر بالاتری دارد.
  • مواد استفاده شده در اسکلت فلزی از نوع بازیافتی می باشد و به محیط زیست آسیب کمتری وارد می کند.
  • ضریب نیروی لرزه ای در اسکلت فلزی کمتر است به این دلیل که مقاطع فولادی خواص همگن بودن و ارتجاعی دارند.

 

بیشتر بخوانید:ساخت سوله دست دوم

 

معایب اسکلت فلزی در سوله سازی در قم

 

  • مقاومت فلزات با افزایش دما کاهش می یابد،در صورتی که در ساختمان با اسکلت فلزی حریق گسترده ای صورت بگیرد،ساختمان با حرارت زیاد استحکام خود را ز دست می دهد و تخریب می شود.
  • در اجرای اسکلت فلزی در صورت بروز مشکل در قطعات،نیاز به ساخت مجدد یا مرجوع کردن آنها می باشد که زمان بر و هزینه نیز دارد.
  • اجرای اسکلت فلزی با جوشکاری نیاز به نیروی کار متخصص دارد،در صورتی که جوشکاری اسکلت به خوبی انجام نشود،سازه استحکام کافی نخواهد داشت.
  • اسکلت فلزی در مقابل رطوبت دچار پوسیدگی می شود.
  • به طور کلی اسکلت فلزی قیمت بیشتری نسبت به اسکلت بتنی دارد،زیرا کل اسکلت از تیر آهن و میلگرد ساخته می شود،قیمت آهن آلات و قیمت میلگرد نسبت به بتن بیشتر می باشد.

 

بیشتر بخوانید:سوله سازی در قم

 

برای ساخت یک ساختمان با اسکلت فلزی نیاز است که از افراد ماهر و متخصص استفاده شود.هر کدام از مراحل باید با دقت و طبق مقررات ساختمان سازی انجام شود تا سازه ای با کیفیت و با استحکام ایجاد شود.شرکت آسان سوله همراه سازه این اطمینان را به شما می دهد که تمامی سازه ها مهندسی و طبق مقررات ساختمان سازی انجام می شود.

 

سوله سازی در قم با شرکت آسان سوله همراه سازه