ساخت سوله در قم شیب استاندارد سقف سوله و انواع پوشش سقف سوله

انواع سقف سوله شرکت آسان سوله همراه سازه

 

ساخت سوله در قم 

شیب استاندارد برای سقف سوله ( ساخت سوله در قم)

سقف یکی از مهمترین بخش ساختمان است که به حفظ بنا در برابر سرما و گرما ،برف،باران،باد و غیره کمک می کند.

در ساخت سوله یک سری از اصول لازم می باشد، به این دلیل که در استحکام، زیبایی و مقاومت سوله نقش قابل توجهی را ایفا می کند.و نیز با رعایت ابعاد استاندارد به کاهش هزینه ها و اقتصادی تر شدن سازه نیز کمک می شود.

در ساخت انواع سوله اصول و قوانین یکسانی وجود دارد که حتما باید رعایت شود و توسط کارشناسان خبره مورد برسی و درستی قرار گیرد.یکی از این اصول،سقف شیب دار می باشد که مناسب سوله ها می باشد.

 

مقالات دیگر:سوله سازی در قم

 

ساخت سوله در قم

 

عوامل موثر در تعیین شیب سقف ( ساخت سوله در قم)

 

یکی از عوامل مهم قسمت های طراحی هر نوع سوله،مشخص کردن دقیق شیب سقف است.مانند دیگر اجزای سوله این درصد شیب در مناطق  مختلف می تواند متغییر باشد.در تعیین درصد شیب سقف،دو عامل بسیار مهم تعیین کننده وجود دارد:

  1. عرض دهانه سوله
  2. موقعیت جغرافیایی منطقه ای که سوله قرار است در آن بنا شود

 

عرض دهانه و شیب  ( ساخت سوله در قم)

 

شیب سقف سوله را باید بر اساس عرض دهانه سوله و همچنین موقعیت جغرافیایی آن،تعیین نمود.ولی اکثر اوقات این شیب بین 10 الی 30 درصد قرار می گیرد.(با توجه به دو عامل گفته شده،مهندسان می توانند این شیب را کم و زیاد کنند)

به طور کلی هرچه دهانه سوله کمتر باشد،میزان شیب سقف سوله بیشتر خواهد بود.در واقع یک رابطه ی مستقیم و معکوس با هم دارند.به طوری که در سوله هایی با  عرض دهانه کوچکتر از شیب 20درصد سقف سوله استفاده می کنند و این دهانه هرچه بزرگتر شود در صد شیب کمتر می شودتا در نهایت در سوله هایی با عرض دهانه بیش از 40 متر شیب سقف حتی به 10 درصد نیز کاهش می یابد.

(رابطه بین عرض دهانه سوله با شیب سقف یک رابطه خطی و معکوس است که در طراحی و اجرا باید به منظور جلو گیری از اتفاقات بعدی از جمله عدم استحکام سازه ،عدم تحمل بار وارده بر سقف و...به دقت مورد برسی قرار گیرد)

 

رابطه شیب سقف سوله در مناطق جنوب ( ساخت سوله در قم)

 

در مناطق گرم سیری بارش ها معمولا به صورت برف نیستند و حتی میزان بارندگی در سال نیز کم است.در همچین شرایط آب و هوایی خشک،شیب سقف سوله ها تا 10 درصد هم می تواند  در نظر گرفته شود و مشکلی ایجاد نشود.نکته(برسی وضعیت جوی منطقه به طور دقیق است چرا که در بعضی از مناطق جنوبی بعضا باران های سیل آسای فصلی داریم که اگر قرار بر این باشد سوله در همان منطقه احداث شود بهتر است برای مقاومت و استحکام بیشتر شیب 20درصد برای سقف سوله در نظر گرفته شود،بنابر این آنچه که مهم است،کارشناسی دقیق منطقه از بعد مسائل آب و هوایی و سپس انتخاب دقیق شیب مناسب برای سقف سوله می باشد)

 

 شیب سوله در مناطق مرکزی و معتدل (ساخت سوله در قم)

 

مناطق مرکزی از مناطق جنوبی بیشتر و از مناطق شمالی کمتر درگیر بارش های فصلی،باران و  برف،باد و ... هستند.در چنین شرایط آب و هوایی شیب بین 15 تا 20 درصد برای سقف سوله ها مناسب است.

 

مقالات دیگر:ساخت اسکلت فلزی پیچ و مهره ای و جوشی

 

شیب سوله در مناطق شمالی(ساخت سوله در قم)

 

در مناطق شمالی با توجه به اینکه میزان بارش ها زیاد است و اکثر بارش ها به صورت برف می باشد و از طرفی برف وزن بالایی دارد و بر سازه فشار بیشتری وارد می کند بهترین انتخاب شیب،بین 25تا 20 درصد برای سقف سوله می باشد.

این میزان شیب می تواند در بعضی موارد کمی کمتر و یا بیشتر نیز باشد اما نباید کمتر از 15درصد شود!زیرا هرچه درصد شیب سقف بیشتر باشد استقامت سقف در برابر بار  باران و برف  بیشتر بوده و کار انتقال  باران و برف به زمین راحت تر صورت می گیرد.

 

 

انواع پوشش سقف سوله(ساخت سوله در قم)

 

  1. ورق های گالوانیزه ساده و رنگی
  2. ساندویچ پانل
  3. روف پانل
  4. پلی کربنات
  5. ورق کرکره
  6. upvc
  7. ورق آلومینیوم و ورق آلوزینک

انواع پوشش سقف شرکت آسان سوله همراه سازه

 

تفاوت پوشش سقف با ساندویچ پانل و ورق گالوانیزه 

 

هر دوی آنها از پر کاربرد ترین ها در سقف سوله می باشند و نیز هرکدام مزایای خود را دارند ولی پوشش ساندویچ پانل بدلیل عایق حرارت و رطوبت و صوت بودن نسبت به ورق های گالوانیزه از کیفیت بهتری بر خوردار است.

 

مقالات دیگر:سوله سبک و سنگین

 

ورق های پلی کربنات جهت استفاده در پوشش سقف (ساخت سوله در قم)

 

از ورق های پلی کربنات شفاف به جای شیشه به عنوان نور گیر،در سوله ها می توان استفاده کرد و به این شکل نور طبیعی را وارد سوله نمود و در هزینه های مصرف برق صرفه جویی زیادی کرد.

چالش اصلی استفاده از این متریال،کدر شدن آنها بر اثر تابش مستقیم نور خورشید است که تکنولوژی جدید،عمر مفید این مواد را در این زمینه بالا برده است.

برای تمیز کردن ورق های پلی کربنات باید از آب و شوینده طبیعی استفاده شود و همچنین برای رفع کدری آنها می توان از پولیش استفاده کرد.
 

 

ورق های پلی کربنات شرکت آسان سوله همراه سازه

 

 

استفاده از ورق pvc برای سقف سوله(ساخت سوله در قم)

 

 pvc یکی از پر کاربرد ترین محصولاتی است که در صنعت پترو شیمی تولید می شود.به عنوان قدرتمند ترین محصول  جایگزین انواع مصالح ساختمانی مانند فلزات،سیمان و سفال شده است.به این دلیل از ورق های پی وی سی در ساخت سقف شیب دار انواع سوله استفاده می کنند.

از ورق پی وی سی نه تنها در سقف بلکه در ساخت کارگاه ،کارخانه ها دامداری ها سقف ویلا ها و نیز نما های برخی از ساختمان ها استفاده می شود.

 

مزایای سقف pvc برای سوله(ساخت سوله در قم)

 

  • وزن کم
  • غیر قابل اشتغال
  • راحتی در نصب
  • طول عمر بالا
  • دوستدار محیط زیست
  • عایق حرارتی مناسب در مقابل گرما و سرما
  • مقاوم در برابر خوردگی
  • قابل استفاده و نصب در تمام اقلیم ها 
  • قابل بازیافت
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی

 

دیگر مقالات:سوله دست دوم

 

بهترین نوع پوشش سقف در سوله (ساخت سوله در قم)

 

تمام پوشش های سقف سوله مزایا و معایبی دارند و انتخاب بهترین  آنها به محل ساخت سوله و نوع کاربری آن بستگی دارد.

 

 

زمان استفاده از ورق آلوزینگ به عنوان پوشش سقف سوله (ساخت سوله در قم)

 

اگر محل سازه در شرایط جوی با رطوبت بالای 80 تا 95 درصد باشد،پیشنهاد می شود که از ورق آلوزینک استفاده شود زیرا در برابر خوردگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم است.

 

هزینه ی اجرای هر یک از پوشش های سقف سوله(ساخت سوله در قم)

 

هزینه ی هر یک از پوشش های سقف به متراژ زیر بنای سوله،نوع پوشش سقف،درصد شیب سوله متغییر می باشد.

 

نصب اصولی پوشش سقف( ساخت سوله در قم)

 

یکی از مهمترین موضوعات در نصب پوشش سقف،آب بند بودن پوشش سقف می باشد چرا که در محل الصاق پانل ها به یکدیگر و در محل اتصال آنها به سازه سقف،احتمال نشست آب وجود دارد و در صورت نشست آب،ترمیم آن به دلیل دسترسی مشکل،سخت می باشد.

 

تعمیر و نگه داری پوشش سقف ها(ساخت سوله در قم)

 

پوشش سقف ها هر 6 ماه تا یک سال باید تعمیر و نظافت شوند ،تا از فرسودگی و پوسیدگی آنها جلوگیری شود.این عدد در صنایع آلاینده ممکن است کمتر باشد و در مناطقی با بارندگی زیاد،ممکن است نیازی به شستشو نباشد.

 

 

 

 

شرکت آسان سوله همراه سازه